Регионални центар Смедерево

Serbian English

lrnsbrn Basic Serbian language course for foreign residents of Smederevo

The Regional Centre for Professional Development of Employees in Education organises a basic Serbian language course for foreign nationals residing in Smederevo. The aim of the course is to acquire basic spoken communication skills in Serbian, as well as some additional knowledge such as basic grammar, comprihension of written texts and writing. The course will be divided in 20 one-hour-lessons, which will be organised in both morning and afternoon shifts, dependint on the availability of the candidates. We promiss a great learning experience in a relaxed and comfortable atmosphere and in small groups. The main communication language for learning will be English, although the teacher may also use his own skills in Italian and some other languages to accomodate the needs of all the candidates.
For more information and to apply, send an email to: mprzic@rcsmed.edu.rs until April 15th.

rcsmedlnkСеминари Регионалног центра за професионални развој запослених у образовању Смедерево у Каталогу програма сталног стручног усавршавања наставника, васпитача и стручних сарадника (школска 2018/2019, 2019/2020. и 2020/2021. година)

Детаљније

Семинар „Концепт вишеструких интелигенција у настави страних језика“ (катал. број: 863)

kncpt nslУнапређивање компетенција наставника за извођење наставног процеса применом метода и техника заснованих на различитим врстама интелигенције и пружање подршке ученицима у учењу прилагођавањем наставних садржаја различитим стиловима учења само су неки од многобројних циљева који су у потпуности испуњени на семинару „Концепт вишеструких интелигенција у настави страних језика“ (катал. број: 863) акредитованом преко РЦ Смедерево и реализованом у нашој установи на велико задовољство групе од тридесет наставника страних језика основних и средњих школа Смедерева и околних градова.

Полазећи од схватања психолога Хаурда Гарднера, који интелигенцију дефинише као способност за решавање проблема и стварање производа који се цене у једном или више културних оквира, и примењујући његову теорију вишеструких интелигенција, која одбацује ограничавајућа традиоционална схватања да постоји једна интелигенција и један ниво коефицијента интелигенције који се може измерити IQ тестовима, реализаторке семинара Јасмина Мишић и Велина Стојковић понудиле су наставницима енглеског, француског, руског, немачког и италијанског језика конкретне иновативне алате и методе који ће им умногоме бити од користи у даљем раду и проналажању начина да активности на часу обликују према карактеристикама својих ученика и њиховим типовима интелигенције.

У стварности се не може једноставно одредити личност која је интелигентнија од друге личности, али се увек приликом процене нечије интелигенције узимају у обзир брзина адаптације на постојеће и новонастале услове, брзина и лакоћа учења, апстрактно мишљење, брзина осетљивости на задати проблем, схватање математичких проблема и способност коришћења речи приликом говора и писања, разумевање идеја. Уобичајено је да се као одраз нечије интелигенције спомене често коефицијент интелигенције (IQ број) који може дефинисати поједину особу као сналажљивију од других у некој ситуацији. Али сам IQ број није довољан да би се успело у животу – IQ тестови и њихови резултати не могу се схватити као крајњи и коначни резултат поседовања и демонстрације комплетне интелигенције неког човека. Много је других фактора које утичу на сам развој личности и њеног укупног потенцијала и капацитета од њеног рођења до њене зрелости и самоостварености, а данас је све присутнија тврдња да све почиње још у пренаталном раздобљу. Релевантни фактори за развој интелигенције су и окружење, индивидуалност, мотивисаност и заинтересованост (или одсуство заинтересованости) саме личности за одређене аспекте живота. Стога амерички професор психологије Гарнер сматра да не постоји једна, општа интелигенција, него да људи имају различите врсте интелигенција од којих су поједине развијене у мањој или већој мери.

На семинару су се наставници упознали са врстама интелигенције које чине Гарнеров концепт вишеструких интелигенција (лингвистичка интелигенција, музичка, логичко-математичка, просторна, телесно-кинестетичка, интерперсонална, интраперсонална, натуралистичка и егзистенцијалистичка или духовна интелигенција) а онда су на разноврсним радионицама и кроз конретне задатке, попут израде плана часа у контексту вишеструких интелигенција, оснажили своје компетенције за креирање и реализацију наставних садржаја и материјала са циљем прилагођавања когнитивним различитостима ученика.

Одличан семинар који је представио коришћење иновативних техника евалуације протекао је у подстицајној интерактивној атмосфери остављајући добар утисак на све учеснике.

javni poziv

katalog161718

cpn logomreza www
____________________________

javne nabavke 2017 rcs sajt

Пријатељи сајта

KoBSON logo
srpsko hemijsko drustvodidaktis
 
Друштвo за српски језик и књижевност за Подунавски округ
 
 
 
 
 
 
fizicari2
 

Ко је на мрежи: 45 гостију и нема пријављених чланова

Остали Регионални центри у Србији