Обука за наставу Грађанског васпитања (катал. број: 270)

gvsptnj nsl„Занимљиво! Веома корисно! Научили смо данас много тога! Време је пролетело! Дивна атмосфера, пријатно дружење са колегама и одлични предавачи!“

Ово су само неки од многих позитивних коментара које су изразили са одушевљењем  наставници након завршене „Обуке за наставу Грађанског васпитања“ (катал. број: 270).

Као и увек када се реализује у нашем Центру, а данас је то на нашу радост и задовољство било по шеснаести пут, ова обука, акредитована преко Регионалног центра за професионални развој запослених у образовању Чачак, изазвала је велико интересовање учесника, па су мешовиту групу учитеља и наставника основних и средњих школа чинили представници смедеревских школа, али и гости из Београда, Панчева, Пожаревца и Смедеревске Паланке.

Вешто и лако, како то иначе чине највећи зналци, Зорица Димитријевић и Марија Вуловић, реализаторке ове обуке, популарне међу просветним радницима првенствено због перфектно обликованих тема, садржаја и циљева, као и велике примењивости у наставној пракси, успеле су да на најбољи начин унапреде компетенције наставника, поспеше њихове методичке вештине и покажу им колико је велики потенцијал наставе Грађанског васпитања када је реч о ефективности и ефикасности у развоју мотивације, социјалних вештина, моралних особина и друштвеног активизма ученика основних и средњих школа.

Кроз обиље презентација и низ разноврсних радионица, на којима су кроз тимски рад наставници показали огромну жељу и мотивисаност за рад активно учествујући у свим њиховим сегментима, реализаторке обуке су поступно и систематично провеле полазнике кроз причу о циљевима, исходима и врстама учења у настави Грађанског васпитања и карактеристикама квалитетне наставе у 21. Веку, подстичући коришћење интерактивних техника и метода у приступу наставним садржајима.

Посебна пажња је посвећена међупредметним компетенцијама које излазе из оквира традиционалное наставе и подразумевају динамичније и ангажованије комбиновање знања, вештина и ставова релевантних за различите реалне контексте који захтевају њихову функционалну примену. У завршном делу обуке свака група је имала прилику да провери стечена знања осмишљавајући припрему за час, а било је и речи о значају евалуације и самоевалуације.

Закључак који се наметнуо био је да је настава Грађанског васпитања много више од схватања какво је, нажалост, често наметнуто у српским школама – часови Грађанског васпитања као обавезног изборног предмета никако не смеју бити разумевани као попуњавање норме наставника или импровизоване слободне активности ученика – они пружају невероватне могућности када је реч о ученичком развоју и напретку, од  подстицања социјалне интеграције, развоја сазнања о себи, о сопственим осећањима и потребама, свести о личном идентитету и особености, поспешивања самопоштовања и самопоуздања, преко изражавања осећања, проширивања знања и умења за решавање индивидуалних проблема, учења техника за превладавање непријатних емоционалних стања, подстицања групног рада, договарања и сарадње и подстицања прихватања међусобних разлика, па све до развијања комуникативне способности, вештина ненасилне комуникације и конструктивног разрешавања сукоба са вршњацима и одраслима и оспособљавања ученика за активну партиципацију у друштву и животу.