Регионални центар Смедерево

Serbian English

lrnsbrn Basic Serbian language course for foreign residents of Smederevo

The Regional Centre for Professional Development of Employees in Education organises a basic Serbian language course for foreign nationals residing in Smederevo. The aim of the course is to acquire basic spoken communication skills in Serbian, as well as some additional knowledge such as basic grammar, comprihension of written texts and writing. The course will be divided in 20 one-hour-lessons, which will be organised in both morning and afternoon shifts, dependint on the availability of the candidates. We promiss a great learning experience in a relaxed and comfortable atmosphere and in small groups. The main communication language for learning will be English, although the teacher may also use his own skills in Italian and some other languages to accomodate the needs of all the candidates.
For more information and to apply, send an email to: mprzic@rcsmed.edu.rs.

rcsmedlnkСеминари Регионалног центра за професионални развој запослених у образовању Смедерево у Каталогу програма сталног стручног усавршавања наставника, васпитача и стручних сарадника (школска 2018/2019, 2019/2020. и 2020/2021. година)

Детаљније

Семинар Друштва за српски језик и књижевност Србије у Смедереву

smnrdrstvsr nslДруштво за српски језик и књижевност за Подунавски округ и Регионални центар за професионални развој запослених у образовању Смедерево организовали су, у сарадњи са Друштвом за српски језик и књижевност Србије, 2. новембра 2019. године семинар „Ка савременој настави српског језика и књижевности II“. На почетку семинара присутне је поздравила Миљана Кравић, председник стручног друштва Подунавског округа, изразивши задовољство што је ово четврти пут да се од оснивања Подружнице Подунавског округа 2013. године реализује семинар у Смедереву, који је, као и увек досад, код наставника основних и средњих школа Смедерева, Смедеревске Паланке и Велике Плане изазвао велико интересовање.

Председница Друштва Подунавског округа истакла је да су домаћини почаствовани и радосни што су им поново у гостима еминентни проучаваоци српског језика и књижевности, уважени предавачи са Филолошког факлутета Универзитета у Београду - проф. др Весна Ломпар, проф. др Бошко Сувајџић, доц. др Мина Ђурић и проф. др Александар Милановић. Љиљана Живанић Живановић, в. д. директора Регионалног центра за професионални развој запослених у образовању Смедерево, исказала је задовољство што се организацијом овог семинара, у години обележавања десетогодишњице од оснивања Центра, наставља вишегодишња успешна сарадња РЦ Смедерево и Друштва за српски језик и књижевност Подунавског округа, која је протеклих година резултирала многобројним активностима. Према њеним речима, Центар, као установа чија је основна делатност стручно усавршавање просветних радника и популаризација науке, био је, јесте и биће првенствено место окупљања наставника и стециште активности, семинара, трибина, научних скупова, радионица којима се умногоме унапређује образовно-васпитни процес у Смедереву, Подунавском округу и окружењу, а управо овакве активности струковног удружења наставника српског језика и књижевности томе доприносе. Проф. др Бошко Сувајџић, потпредседник Друштва за српски језик и књижевност Србије, поздравио је учеснике семинара у име проф. др Зоне Мркаљ, председнице Друштва, рекавши да Друштво за српски језик и књижевност Србије веома цени посвећеност и залагање чланова Подружнице Подунавског округа чији је рад изузетан и представља узор другим градовима у Србији. Након поздравних речи домаћина и реализатора деведесет наставника Подунавског округа имало је прилику да усаврши своје компетенције за уже стручну област упознајући се са новим сазнањима у науци. Проф. др Весна Ломпар је кроз функционални приступ и многобројне адекватне примере преузете првенствено делом из српске уметничке књижевности, делом из народних пословица, показала начине на које се ученицима у основној и средњој школи могу приближити врсте речи и њихове категорије. Задаци који су на предавању анализирани имплицирали су двојака решења морфолошких и акценатских облика, те би као језички предлошци у настави граматике захтевали мисаону ангажованост ученика и утицали на њихову способност развијања систематичности. Ефектно предавање проф. Ломпар, веома примењиво у настави, наставницима је у великој мери обогатило методичке компетенције постајући путоказ за поспешивање знања и умења ученика при проучавању наставних садржаја из области граматике. Проф. др Бошко Сувајџић је кроз компаративни приступ приказао нове аспекте проучавања лика Кањоша Мацедоновића. Кроз успостављање паралела између књижевности и језика са фолклорним, етнолошким, историјским и другим елементима ово предавање, које је у једном делу скренуло пажњу на гномски израз и лексички слој јунака, показало је како се на једном конкретном примеру може изградити свеобухватна слика у компаративним проучавањима, чиме се умногоме доприноси остваривању образовних, васпитних и функционалних циљева у настави и остваривању исхода. Говорећи о интердисциплинарним аспектима књижевности 20. века, доц. др Мина Ђурић представила је неслућене могућности за успостављање корелативних спона између књижевности и физике, астрономије, сликарства, фолклора, моде, музике и других области. Ово предавање, интересантно, живописно и поткрепљено обиљем одличних примера, одушевило је наставнике Подунавског округа дајући мноштво новина у начинима проучавања књижевне уметности и смернице којима се настава књижевности у основним и средњим школама може обогатити и кроз интердисциплинарни приступ приближити ученицима. Надахнуто предавање проф. др Александра Милановића о Станиславу Винаверу прерасло је уске оквире беседе о авангардном песнику и преводиоцу дајући на занимљив начин шири културолошки приказ стања у језику и књижевности у првој половини 20. века. У контексту критичких преиспитивања Вукове реформе са почетка прошлог века, узрокованих захтевима тадашњег доба и динамичних промена у српској култури, проф. Милановић је, вештином најбољег предавача, кроз језгровите напомене о Црњанском, Андрићу, Петровићу и другим значајним писцима, подсетио на Винаверова замерања вуковском језику и његовој десетерачкој спорој мелодији чија архаичност осликава минула времена. Ставови Винавера да језик не сме бити застарео и укалупљен, да се мора ослободити стега граматике и да ритам, мелодија, спонтаност и живост говора нових времена намећу нову језичку динамичност доказују да је овај авангардиста, иако јеврејског порекла, био истински познавалац српског језика и српског културног миљеа који је препознао да је највећа вредност у језику његов потенцијал за даљи развој и покушао да темеље српске културе оснажи модернизацијом песничког, а не стандардног језика. Још једна перфектна организација, подстицајна атмосфера високе оцене и мотивисаност наставника за стицање нових знања обележили су овај дан доприносећи задовољству и учесника и реализатора семинара ,,Ка савременој настави српског језика и књижевности" и наговештавајући нека нова, будућа стручна окупљања.

 

Текст преузет са: https://podruznicasd.blogspot.com/2019/11/ii.html

 

javni poziv

katalog161718

cpn logomreza www
____________________________

javne nabavke 2017 rcs sajt

Пријатељи сајта

KoBSON logo
srpsko hemijsko drustvodidaktis
 
Друштвo за српски језик и књижевност за Подунавски округ
 
 
 
 
 
 
fizicari2
 

Ко је на мрежи: 7 гостију и нема пријављених чланова

Остали Регионални центри у Србији