Примена мисаоних експеримената у настави
Од 03.11.2018 10:00 до 03.11.2018 18:00
Место одржавања: Регионални центар за професионални развој запослених у образовању Смедерево
Каталошки број: 554; компетенција: К2; приоритети: П3
Трајање: 1 дан (8 бодова)
Категорије: Семинари
Организатор програма | Центар за промоцију науке, Краља Петра 46 |
Аутори | Машан Богдановски, доктор филозофије, Филозофски факултет у Београду; Иван Умељић, дипломирани филозоф, Центар за промоцију науке; |
Реализатори | Машан Богдановски, доктор филозофије, Филозофски факултет у Београду; Иван Умељић, дипломирани филозоф, Центар за промоцију науке; |
Област | Општа питања наставе |
Компетенције | Компетенције за поучавање и учење |
Приоритетна област | Унапређивање компетенција наставника у области планирања и реализације наставе оријентисане на исходе (подизање нивоа методичких знања релевантних за циљеве и исходе предмета/области) |
Општи циљеви | Упућивање наставника у садржај мисаоних експеримената у најширем дијапазону научних дисциплина и обучавање за њихову употребу и примену у настави. |
Специфични циљеви | Подизање компетенција наставника о мисаоним експериментима у науци и филозофији и њиховом значају у процесу учења; обука наставника за коришћење техника мисаоне експериментације у овладавању кључним појмовима релевантних (фундаменталних) научних дисциплина; долажење до нових сазнања у ситуацијама у којима су класични емпиријски експерименти немогући и недовољни и развијање креативне имагинације у формулисању и разумевању научних хипотеза и теорија на часу (обухваћених постојећим наставним програмом); развијање наративног приступа хипотезама и теоријама из природних и друштвених наука у циљу ефикаснијег преношења и усвајања градива као и повезивања садржаја из различитих наставних предмета. |
Теме програма | Примена мисаоних експеримената у настави |
Циљна група | Наставник предметне наставе – гимназија;наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа; наставник стручних предмета - средња стручна школа; наставник у школи за образовање одраслих;наставник општеобразовних предмета у средњој уметничкој школи (музичке/балетске/ликовне); наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке/балетске/ликовне); наставник изборних и факултативних предмета;стручни сарадник у школи |
Број учесника | 30 |
КОТИЗАЦИЈА ЗА ПРОСВЕТНЕ РАДНИКЕ СА ТЕРИТОРИЈЕ ГРАДА СМЕДЕРЕВА: 1.000,00динара
КОТИЗАЦИЈА ЗА ПРОСВЕТНЕ РАДНИКЕ СА ДРУГИХ ТЕРИТОРИЈА И ПРОСВЕТНЕ РАДНИКЕ ПРИВАТНИХ ШКОЛА: 2.000,00 динара
(Поред котизације у ове износе урачунати су и трошкови ручка и освежења током семинара)
Текући рачун Регионалног центра за професионални развој запослених у образовању Смедерево: 840– 942668 – 62. Сврха уплате: котизација за семинар.Уплата котизације: до дана семинара.
Пријава наставника: најкасније до среде, 31. октобра (или до попуњавања слободних места). Пријаве шаљу искључиво школе, не уважавају се индивидуалне пријаве наставника.
Пријава на имејл Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели., Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. или путем телефона (026 619906, 026 619907).
Очекивани ефекти обуке „Мисаони експерименти у настави“
Полазници ће бити упућени у најзначајније и историјски најутицајније мисаоне екперименте који су трасирали модерни ток развоја људског сазнања, као што су Ајнштајнови, Витгенштајнови, Шредингерови или Њутнови, али и антички од темељног општеобразовног значаја. Уз њихову помоћ и ефикасно коришћење у наставном процесу полазници ће бити обучени за најсавременије методе научне комуникације. Полазници ће бити оспособљени да код ученика развију облике стваралачке имагинације која је данас незаобилазна у стицању нових сазнања, овладавању новим појмовима како у природним тако и у друштвеним наукама, критичком мишљењу и разумевању савременог света.
Очекивани ефекти примене програма у пракси
Наставници ће бити оспособљени и мотивисани за примену мисаоних експеримената у свакодневним наставним активностима. Моћи ће да их примене, као средство научне комуникације у оквиру наставних програма из природних и друштвених наука, али и српског језика и књижевности и филозофије. Код ученика ће се подстаћи стваралачка имагинација која је подједнако делотворна за разумевање чврстих чињеница које потичу из природних наука, као и друштвених феномена и литерарних дела.
Кратак садржај обуке
1. Упознавање са концептом, сврхом и употребом мисаоних експеримената у науци.
2. Упознавање са ефектима примене мисаоних експеримената у настави:
– развијање аргументативних способности и критичког мишљења
– решавање проблема разјашњавањем појмова и креативном имагинацијом
3. Примена мисаоних експеримената у пракси
ЗАШТО ПРИМЕЊИВАТИ МИСАОНЕ ЕКСПЕРИМЕНТЕ У НАСТАВИ?
Мисаони експерименти своју примењивост налазе у свим наставним предметима, у готово свим начинима извођења наставе, могу да буду део сваког метода преношења и стицања знања, незаобилазни су у процесу учвршћивања и ретенције знања и пружају неограничен простор за иновацију у сферама наставе, образовања и васпитања.
Мисаони експерименти су здрава посластица за мозак. У ери брзе хране за наше осиромашено мишљење, сервиране у експрес ресторанима електронских медија и друштвених мрежа, они пружају много више од укрштеница и судокуа. Мисаони експерименти отварају капије изукрштаних, китњастих, непредвидивих стаза у вртовима мишљења, уводећи нас у забавне лавиринте закључивања о питањима и интелектуалним заврзламама које су нас одвајкада мучиле или за које, испоставиће се нажалост, никада нисмо ни чули.
Као што ученици имају тенденцију да се „навуку“ на своје омиљене електронске игрице, мисаони експерименти показују подједнаку адиктивност у педагошком контексту, у процесу учења и преношења знања. То дугују начину постављања проблема, који сместа захтева неку реакцију, нуђење било каквог решења, изазива гранање решења, приморава на одабир најуспешнијег решења или чак позива на разрешење, на одбацивање проблема као псеудопроблема. У том смислу, у контексту наставе, нема активности која више буди интелектуалну радозналост од мисаоних експеримената.
Број учесника је попуњен и накнадно пријављивање није могуће.