Кампања за медијску писменост
- објављено: уторак, 06. мај 2014. 09:32
- аутор: Медијска писменост
Кампања Медијске коалиције под називом "Не дај да те спинују", посвећена медијској писмености има циљ да се, пре свега млади, подстакну на критички однос према медијским садржајима и разликовање информације од забаве и професионалног од непрофесионалног новинарства.
Данас, када је сваким даном све више медија, постало је тешко разликовати објективну и потпуну информацију од лажне, манипулативне, искривљење и полуистините. Сви аналитичари и истраживачи су сложни у томе да медији утичу на мишљења и уверења грађана, без обзира на разлике у степену тог утицаја. Међутим, средњошколци у Србији верују да медији немају велики утицај на њихово мишљење, док са друге стране сматрају да они често фомирају мишљење већине у њиховој околини, показало је истраживање Бироа за друштвена истраживања (БИРОДИ).
Медијска писменост подразумева способност разумевања, читања, проницања у срж медијских текстова, односно способност да се на различите начине сагледавају, анализирају, евалуирају и креирају медијске поруке. Код младих у Србији постоји лажни утисак о степену медијске писмености, показало је ово истраживање. За себе мисле да су критички настројени према медијима, међутим објективност мере према броју медија који су пренели вест. Они се, као и студенти, најчешће информишу преко интернета, а често као извор информација користе и друштвене мреже.
Медијска писменост подразумева поседовање креативних и критичких вештина и знања који помажу да се повежу сложене идеје, да се стално постављају питања, препознају прави одговори, идентификују заблуде; то је способност приступа медијима, разумевања медијских садржаја, способност њиховог тумачења и критичког оцењивања, као и способност стварања медијских садржаја. Ове вештине омогућавају да буде схваћена права улога медија, да се ослободимо стереотипа и пажљиво и критички посматрамо информације које добијамо.
Читав пројекат и кампања Не дај да те спинују, покренути су са циљем развијања критичког коришћења медијских садржаја код младих. Едукативног је карактера и треба да креира свест младих о улози медија и значају професионалних садржаја.
Званични сајт кампање: http://www.medijskapismenost.net/
Кампања за медијску писменост бросура
Кампања за медијску писменост плакат