Регионални центар Смедерево

Serbian English

Овогодишња манифестација Мај месец математике повезује математику и гејминг. Програмирање, стварање прича, истраживање математике, сарадња, уважавање различитих знања, обрачунавање са предрасудама о математици, најважније су лекције које учимо кроз осмишљавање и играње ових игара. Овогодишња, једанаеста по реду манифестација, под слоганом М3 – ВИШЕ ОД ИГРЕ, почиње 10. маја, у Силосима Београд/Гаиа покрет, а траје до 31. маја. Програм ће се одвијати на више локација у Београду, укључујући Галерију науке и технике САНУ, Силосе Београд, Математичку гимназију и Дорћол плац, али и широм Србије кроз сарадњу наставника основних и средњих школа, као и мрежу научних клубова.

Тема једанаестог Маја месеца математике су математика и гејминг. М3 поставља питање: да ли су игре ипак више од игре? На ово питање, одговори ће се тражити кроз различите формате: интерактивне изложбе, математичко-драмске радионице, експонате, ЕдуГејминг конкурс и предавања.

Програмирање, стварање прича, истраживање математике, сарадња, уважавање различитих знања, обрачунавање са предрасудама о математици, најважније су лекције које учимо кроз осмишљавање и играње ових игара.

Више на линку:
https://elementarium.cpn.rs/u-centru/maj-mesec-matematike-2022/

Материјали - од чега је шта и зашто - 2. радионица ЦПН пројекта

drgcpnrdnc nslДруга група ученика која је ове године имала прилику да учествује у пројекту "Материјали-од чега је шта и зашто" била је састављена од ученика четвртог разреда ОШ „Димитрије Давидовић" у Смедереву. У уторак 27.  новембра, они су са својом учитељицом Данијелом Маричић посетили Музеј, где су их срдачно дочекали аутори пројекта Невена Перић и Милан Марковић повевши их у узбудљива открића нових научних авантура.

Након осврта на материјале у њиховом свакодневном окружењу уследила је тактилна активност. Ученици су имали задатак да чулом додира истражују сакривене музејске предмете и покушају да одреде особине материјала од којих су предмети направљени. Кроз ову активност требало је, између осталог, да забележе своја запажања на унапред задатом табеларном формулару.

Након размене запажања, откривања скривених предмета и разговора о томе због чега су за израду предмета изабрани баш ти материјали, уследило је истраживање коришћењем чула вида. Ученици су истраживали по Музеју у потрази за предметима од дрвета, метала и камена. Правили су списак музејских предмета од ових материјала, да би потом разменили и упоредили своје истраживачке налазе. Вођен је разговор о намени уочених предмета, разлозима зашто су направљени баш од тих материјала и како су коришћени. Помоћу лупа било је веома занимљиво истраживати текстуру материјала. Посебна атракција је свакако поново био дигитални микроскоп, помоћу кога су 50 и више пута увећали посматрану површину одушевљавајући се гласно откривеним…

Остали Регионални центри у Србији