Регионални центар Смедерево

Serbian English

Овогодишња манифестација Мај месец математике повезује математику и гејминг. Програмирање, стварање прича, истраживање математике, сарадња, уважавање различитих знања, обрачунавање са предрасудама о математици, најважније су лекције које учимо кроз осмишљавање и играње ових игара. Овогодишња, једанаеста по реду манифестација, под слоганом М3 – ВИШЕ ОД ИГРЕ, почиње 10. маја, у Силосима Београд/Гаиа покрет, а траје до 31. маја. Програм ће се одвијати на више локација у Београду, укључујући Галерију науке и технике САНУ, Силосе Београд, Математичку гимназију и Дорћол плац, али и широм Србије кроз сарадњу наставника основних и средњих школа, као и мрежу научних клубова.

Тема једанаестог Маја месеца математике су математика и гејминг. М3 поставља питање: да ли су игре ипак више од игре? На ово питање, одговори ће се тражити кроз различите формате: интерактивне изложбе, математичко-драмске радионице, експонате, ЕдуГејминг конкурс и предавања.

Програмирање, стварање прича, истраживање математике, сарадња, уважавање различитих знања, обрачунавање са предрасудама о математици, најважније су лекције које учимо кроз осмишљавање и играње ових игара.

Више на линку:
https://elementarium.cpn.rs/u-centru/maj-mesec-matematike-2022/

Пета радионица пројекта „Вијугање кроз науку“

vjgnjkrznk nslУ четвртак 14.03.2019. године одржана је пета радионица пројекта „Вијугање кроз науку“ у основној школи „Ђорђе Јовановић“ у Селевцу. На радионици су учествовали ученици од првог до четвртог, укупно је учествовало 36 ученика.

Ученици првог, другог, трећег и четвртог разреда учествовали су у радионици „Математички истраживачи“. Ученици су били подељени у четири групе (по девет ученика). Ученици су добили задатак написан на непознатом писму. У првом делу радионице су уз помоћ игара дешифровали непознато писмо. Игре које су користили су: Спојнице – уз помоћ нацртаног појма чији назив је исписан непознатим писмом ученици су исписали назив појма нашом азбуком и спојили слова непознатог писма и наше азбуке. Друга игра је Корак по корак – модератори су читали питања која објашњавају појам исписан непознатом азбуком. Ученици су успешно решили ове две игре и спојили одговарајуће слово непознатог писма са словима наше азбуке.

Затим су дешифровали задатак који су добили на почетку радионице, а имали су да од сламчица направе пирамиду или коцку.

Ученици су били веома задовољни радионицом, кажу да су научили ново – криптографију, успешно су повезивали појмове коју су научили (троугао, квадрат) са новим појмовима (пирамида, коцка). Допао им се групни рад и нови начин учење који може бити забаван. Пожелели су више оваквих радионица у својој школи.

Након завршене радионице ученици који су учествовали у радионици добили су дипломе за учешће у радионици.

Модераторке: Александра Ивановић и Сања Рајић

Остали Регионални центри у Србији