Регионални центар Смедерево

Serbian English

Овогодишња манифестација Мај месец математике повезује математику и гејминг. Програмирање, стварање прича, истраживање математике, сарадња, уважавање различитих знања, обрачунавање са предрасудама о математици, најважније су лекције које учимо кроз осмишљавање и играње ових игара. Овогодишња, једанаеста по реду манифестација, под слоганом М3 – ВИШЕ ОД ИГРЕ, почиње 10. маја, у Силосима Београд/Гаиа покрет, а траје до 31. маја. Програм ће се одвијати на више локација у Београду, укључујући Галерију науке и технике САНУ, Силосе Београд, Математичку гимназију и Дорћол плац, али и широм Србије кроз сарадњу наставника основних и средњих школа, као и мрежу научних клубова.

Тема једанаестог Маја месеца математике су математика и гејминг. М3 поставља питање: да ли су игре ипак више од игре? На ово питање, одговори ће се тражити кроз различите формате: интерактивне изложбе, математичко-драмске радионице, експонате, ЕдуГејминг конкурс и предавања.

Програмирање, стварање прича, истраживање математике, сарадња, уважавање различитих знања, обрачунавање са предрасудама о математици, најважније су лекције које учимо кроз осмишљавање и играње ових игара.

Више на линку:
https://elementarium.cpn.rs/u-centru/maj-mesec-matematike-2022/

Шеста радионица пројекта „Вијугање кроз науку“

vjgnjkrznk nslУ понедељак 18.03.2019.године одржана је шеста - завршна радионица пројекта „Вијугање кроз науку“ у Регионалном центру Смедерево. На радионици су учествовали ученици првог и четвртог разреда основних школа Јован Јовановић Змај и Димитрије Давидовић са својим учитељицама. Укупно је учествовало 46 ученика (28 ученика четвртог и 18 ученика првог разреда ).

Ученици првог и четвртог разреда учествовали су у радионици „Математички истраживачи“. Ученици су били подељени у четири групе. На почетку радионице ученици су добили математички задатак који је био написан на непознатом писму. Било је потребно да уз помоћ две игре: Спојнице и Корак по корак, ученици дешифрују непознато писмо. Прво игром: Спојнице – уз помоћ нацртаног појма чији назив је исписан непознатим писмом ученици су исписали назив појма нашом азбуком и спојили слоава непшознатог писма и наше азбуке. Другом  игром:  Корак по корак – модератори су читале питања која објашњавају појам исписан непознатом азбуком. Уз помоћ ове две игре ученици су дешифровали непознату азбуку и спојили одговарајуће слово непознатог писма са словима наше азбуке.

У другом делу радионице  ученици су дешифровали задатак који су добили на почетку радионице, а имали су да од сламчица направе пирамиду или коцку. У динамичној и пре свега занимљивој радионици ученици су решили све задатке.

Након завршене радионице учесници: ученици и њихове учитељице попунили су евалуационе листиће којим су оценили радионицу. Ученици се допао овакав начин рада, пожелели су још оваквих радионица. Учитељице су оцениле радионицу као веома успешном, оцениле су да су ученици повезали научено (троугао, квадрат) са новим појмовима (пирамида, коцка), научили су нов појам – криптографију и шта она значи и како се може применити.  Допао им се групни рад и нови начин  учење који  може бити  забаван.

Након завршене радионице ученици су добили дипломе за учешће у радионици.

Модераторке: Александра Ивановић и Сања Рајић

Остали Регионални центри у Србији