Регионални центар Смедерево

Serbian English

Овогодишња манифестација Мај месец математике повезује математику и гејминг. Програмирање, стварање прича, истраживање математике, сарадња, уважавање различитих знања, обрачунавање са предрасудама о математици, најважније су лекције које учимо кроз осмишљавање и играње ових игара. Овогодишња, једанаеста по реду манифестација, под слоганом М3 – ВИШЕ ОД ИГРЕ, почиње 10. маја, у Силосима Београд/Гаиа покрет, а траје до 31. маја. Програм ће се одвијати на више локација у Београду, укључујући Галерију науке и технике САНУ, Силосе Београд, Математичку гимназију и Дорћол плац, али и широм Србије кроз сарадњу наставника основних и средњих школа, као и мрежу научних клубова.

Тема једанаестог Маја месеца математике су математика и гејминг. М3 поставља питање: да ли су игре ипак више од игре? На ово питање, одговори ће се тражити кроз различите формате: интерактивне изложбе, математичко-драмске радионице, експонате, ЕдуГејминг конкурс и предавања.

Програмирање, стварање прича, истраживање математике, сарадња, уважавање различитих знања, обрачунавање са предрасудама о математици, најважније су лекције које учимо кроз осмишљавање и играње ових игара.

Више на линку:
https://elementarium.cpn.rs/u-centru/maj-mesec-matematike-2022/

Пројекат „Нашарај шару“

nsrjsr nslУ оквиру Годишњег програма Научног клуба Смедерево, у петак, 09. октобра, 2020. године, одржан  је пројекат „Нашарај шару“. У Научном клубу, у просторијама Регионалног центара за професионални развој запослених у образовању, Смедерево, реализоване су планиране активности кроз радионичарски рад. Учесници свих радионица, били су ученици 4. разреда ОШ "Иво Лола Рибар", Скобаљ.

Кроз занимљиву презентацију која прати предавање о значају и развоју уметности, ученици су се  најпре упознали са  математичким приказом етно мотива на квадратној мрежи, симетријом  и системом уклапања боја.

У оквиру радионице, на којој су учествовали,  ученици су најпре осмислили своју шару коју су приказали кроз квадратну мрежу користећи своју машту. Током стварања шаре испоштовали су све оно што су научили о правилном коришћењу боја. Са задовољством су осмишљене мотиве преносили са мреже на платнену мајицу користећи боје за тканину. Током рада, ученици су били упућени једни на друге, били подршка, подстицај и испомоћ до самог завршетка.

На опште задовољство ученика, своје рукотворине, мајице са  ишараним шарама, имали су прилику да обуку и покажу, али и да их једни другима прикажу, као и свима који желе да се упознају са нашим етно шарама. На такав начин су све одрађено ставили у жижу јавности израдом часописа с намером да се наша традиција, конкретно лепота мотива, сачува од заборава.

https://www.flipsnack.com/dobrota/--xuio8397t9.html?fbclid=IwAR06GgH4lQn-ioRgWGCIV_yypgIDM9R15kFGwH-1CTwYFZa5r6Vxua1kIOw

Схватили су да се захваљујући науци све мења, прати и опстаје, научили да цене тимски рад, буду толерантни,  да осмисле и осликају сопствене мотиве и да се на тај начин друже са науком.

Остали Регионални центри у Србији