Регионални центар Смедерево

Serbian English

Овогодишња манифестација Мај месец математике повезује математику и гејминг. Програмирање, стварање прича, истраживање математике, сарадња, уважавање различитих знања, обрачунавање са предрасудама о математици, најважније су лекције које учимо кроз осмишљавање и играње ових игара. Овогодишња, једанаеста по реду манифестација, под слоганом М3 – ВИШЕ ОД ИГРЕ, почиње 10. маја, у Силосима Београд/Гаиа покрет, а траје до 31. маја. Програм ће се одвијати на више локација у Београду, укључујући Галерију науке и технике САНУ, Силосе Београд, Математичку гимназију и Дорћол плац, али и широм Србије кроз сарадњу наставника основних и средњих школа, као и мрежу научних клубова.

Тема једанаестог Маја месеца математике су математика и гејминг. М3 поставља питање: да ли су игре ипак више од игре? На ово питање, одговори ће се тражити кроз различите формате: интерактивне изложбе, математичко-драмске радионице, експонате, ЕдуГејминг конкурс и предавања.

Програмирање, стварање прича, истраживање математике, сарадња, уважавање различитих знања, обрачунавање са предрасудама о математици, најважније су лекције које учимо кроз осмишљавање и играње ових игара.

Више на линку:
https://elementarium.cpn.rs/u-centru/maj-mesec-matematike-2022/

Пројекат „Издвој, скрој, направи спој за изум свој!“

nszm nslПројекат „Издвој, скрој, направи спој за изум свој!“ реализован je 23. октобра, 2020. године, у оквиру Годишњег плана Научног клуба, у просторијама Регионалног центра за професионални развој запослених у образовању Смедерево. Реализоване су планиране активности кроз радиoничарски рад. Учесници свих радионица, били су ученици 4. разреда ОШ "Иво Лола Рибар", Скобаљ,  предвођени учитељицом Слађаном Добротом.

Ученици су се најпре кроз презентацију упознали са отпадним  материјалима, изгледом, саставом и начинима обраде за даљу употребу кроз процес рециклирања. Радом кроз радионице усмерене на развој интересовања деце за проучавање екологије као науке, створени су изуми којима ће се доћи до решавања постојећих проблема поновном употребом предмета који су одбачени. Кроз експеримент, цртањем, дорадом, издвајањем, спајањем, компоновањем и креативним изражавањем, долази се до нових изума, стварања нових предмета који ће имати своју употребну вредност у новонасталим ситуацијама.

Као резултат пројекта креира се ново функционално наставно средство употребљиво као олакшица у раду ученицима који имају потешкоће у савладавању техника читања, рачунања и сналажења у свакодневним ситуацијама. На опште задовољство деце испробане су функционалне вредности новонасталих изума.

Ученици су  кроз радионичарски рад у оквиру пројекта имали прилику да схвате значај тимског рада, као и значај науке којом ће се решити постојећи проблем загађања животног окружења, али и стварање олакшица у раду ученика којима је неопходна техничка подршка.

Остали Регионални центри у Србији