Вебинар 2 "Научна комуникација"

vbnrdvncn nslНаучна комуникација, назив је Вебинара II који је одржан  03.03.2021. године, у организацији Центра за промоцију науке, Београд. Вебинару су присуствовали координатори научних клубова Мреже регионалних центара, са својим научним сарадницима.

Испред Научног клуба Смедерево, вебинару су присуствовале научне сараднице Мирјана Кокерић, наставник математике и Марина Златановић, наставник економске групе предмета, као и Сања Ж. Недељковић, координатор Научног клуба, и саветник за стручно усавршавање и напредовање у Регионалном центру за професионални развој запослених у образовању, Смедерево.

Циљ вебинара је био унапређивање компетенција за научну комуникацију код учесника.

Кроз предавање, „Партиципација у научној комуникацији“, Јелене Врањешевић, професорке развојне психологије, добијени су одговори на многобројна питања: Зашто је важна партиципација? Чему доприноси веће учешће деце у програмима научне комуникације? Шта је то партиципација и које све нивое учешћа можемо имати у научној комуникацији? Kако укључивати децу у развој и имплементацију програма научне комуникације?

Предавање Ранка Трипковића, дизајнера наратива, „Научна комуникација и приповедање“, представило нам је човека као биће приче. Свој живот посматрамо као причу (са собом у главној улози). Приповедање нам је и забава, и игра, и начин на који учимо. Постоје чак и антрополошке теорије које претпостављају да смо почели да напредујемо оног тренутка када је кроз приповест (изговорену, испевану, одплесану) почело да се преноси знање и искуство. И данас, приповедање чини окосницу комуникације, те је племенита вештина преношења приче, све траженија како у областима забаве, тако и у пословању и комуникацији.

Кроз предавање, „Уметност и наука у научној комуникацији“, Бојана Kенига, саветника за послове међународне сарадње у Центру за промоцију науке и Јелене Јоксимовић, стручне сараднице у Сектору за програмске активности Центра за промоцију науке, повезали смо приступе и методе у уметности и науци,  који се разликују, али њихови циљеви су у основи исти - разумевање и описивање света који нас окружује. Простор који настаје на пресеку науке и уметности често нам дозвољава доста слободе у изражавању. У питању је интегративна пракса где знање, искуство и методологије различитих дисциплина мењају једна другу и заједнички доводе до стварања новог знања. На примерима пројеката и пракси, а који су произашли из споја науке и уметности покушали смо да уочимо тај спој, као и шта нам овакав приступ доноси у научној комуникацији.

Овај вебинар организован је у оквиру међународног пројекта СyСТЕМ2020, програма Хоризонт 2020.

Шаблоны joomla скачать здесь
Шаблоны joomla скачать здесь