Регионални центар Смедерево

Serbian English

Овогодишња манифестација Мај месец математике повезује математику и гејминг. Програмирање, стварање прича, истраживање математике, сарадња, уважавање различитих знања, обрачунавање са предрасудама о математици, најважније су лекције које учимо кроз осмишљавање и играње ових игара. Овогодишња, једанаеста по реду манифестација, под слоганом М3 – ВИШЕ ОД ИГРЕ, почиње 10. маја, у Силосима Београд/Гаиа покрет, а траје до 31. маја. Програм ће се одвијати на више локација у Београду, укључујући Галерију науке и технике САНУ, Силосе Београд, Математичку гимназију и Дорћол плац, али и широм Србије кроз сарадњу наставника основних и средњих школа, као и мрежу научних клубова.

Тема једанаестог Маја месеца математике су математика и гејминг. М3 поставља питање: да ли су игре ипак више од игре? На ово питање, одговори ће се тражити кроз различите формате: интерактивне изложбе, математичко-драмске радионице, експонате, ЕдуГејминг конкурс и предавања.

Програмирање, стварање прича, истраживање математике, сарадња, уважавање различитих знања, обрачунавање са предрасудама о математици, најважније су лекције које учимо кроз осмишљавање и играње ових игара.

Више на линку:
https://elementarium.cpn.rs/u-centru/maj-mesec-matematike-2022/

Прва радионица “Цртање математике” у Научном клубу Смедерево

crtnjmtmtkjdn nslПројекат “Цртање Математике” започет је ове среде, 26. маја 2021. године, у Научном клубу Смедерево  радионицом за ученике петог и шестог разреда.

Почетак радионице обележила је тема: теорија графова и чувени математичар, Леонард Ојлер, са својим примером неповезаног и повезаног графа. Ученици су истраживали о природи графа који образују мостови Кенигсберга, да би дошли до увида у то да граф који има непарне чворове није Ојлеров.  Поставило се питање да ли је могуће поћи из једне тачке и, вратити се у њу тако да се сваки мост пређе тачно једном. То под задатим условима није могуће, што значи да не постоји Ојлеров пут. Ово решење се сматра првом теоремом теорије графова, односно теорије планарних графова.

Сви учесници радионице потврдили су овај Ојлеров закључак. Покушавали су затим да једним потезом нацртају фигуре примера неповезаног и повезаног графа, и у случају повезаног графа, наравно и успевали.

Други део радионице донео је разоноду кроз спој уметности и математике уз тему овогодишње манифестације “Мај – месец математике”: Формула уметности и цртање фигура уз помоћ бројева. Уз дате моделе ученици су се препустили својој машти и сами креирали нове фигуре.

У завршном делу радионице, представљени су Фрактали, а ученици су имали могућност да сами креирају своје фрактале. Једна ученица назвала је своје дело: “Тренутна математичка инспирација”. Своје радове ученици ће изложити на изложби за “М3”у својој школи.

Гости Научног клуба овог пута били су ученици петог и шестог разреда ОШ ”Ђура Филиповић” из Плочице, предвођени директорком школе Розалијом Суњог и наставницом разредне наставе Боркицом Милованов, ученице шестог разреда ОШ “Бранко Радичевић” из Смедерева и вршњачки едукатори из ОШ ”Јован Јовановић Змај” из Ковина: Немања Николић, ученик 8. разреда и Алекса Ђан,  ученик 5. разреда ОШ “Ђура Јакшић” из Ковина. Аутор и реализатор радионице је Мирјана Кокерић, наставница математике у ОШ “Бранко Радичевић” Смедерево.

Ученици су са ове радионице отишли задовољни уз жељу да поново, неком новом приликом, посете Научни клуб Смедерево.

Остали Регионални центри у Србији