Пројекат „НАУЧНА ЧАЈАНКА“, 27.09.2021. у оквиру Годишњег програма за 2021/2022 годину

ncncjnk nslНаучни клуб Регионалног центра за стручно усавршавање запослених у образовању, Смедерево, организовао је прву радионицу пројекта „НАУЧНА ЧАЈАНКА“ у оквиру Годишњег програма за 2021/2022 годину.

Аутори пројекта су Марина Златановић, наставник економске групе предмета у Економско-трговинској школи у Смедереву, и Илија Цвијетић, научни сарадник  иновационог центра Хемијског факултета у Београду.

Уводно предавање, као прво од два предавања, и прва радионица под називом „Припрема чаја као научни експеримент“, од четири планиране радионице у оквиру пројекта „НАУЧНА ЧАЈАНКА“ који се финансира по Јавном позиву Центра за промоцију науке, одржани су у понедељак, 27.09.2021. године, од 16 до 19 часова.

Радионици је присуствовало 50 ученика Медицинско–фармацеутске школе „Света Петка“ Смедерево, са професором енглеског језика, Драганом Којићем, професорком хемије Јасмином Илић, и професорком фармакогнозије Переула Јеленом.

Уводно предавање, упознало је ученике са биљком чај (Camelia sinensis), њеним хемијским саставом, и начинима екстракције биоактивних материја из листа ове биљке, као и са традицијом испијања чаја у Кини, Енглеској и у Србији.  Детаљно је објашњен процес екстракције, као и параметри који утичу на ефикасност овог процеса. Ученици су сазнали које су разлике између зеленог, белог и црног чаја, и упознали се са проблемом микропластике која се може екстраховати из филтер кесица сачињених од полимерних материјала. На крају предавања, сазнали су које се биљке најчешће користе за припрему чаја у Србији.

На радионици, ученици су проучавали зависности хемијског састава чаја од температуре воде и времена екстракције. У зависности од температуре воде и времена екстракције крајњи напитак ће имати различиту горчину и арому.

Припремили су преко 60 чајева под различитим експерименталним условима. Слике су направили мобилним телефонима и анализирали их путем бесплатне апликације RGB Color Detector, те увидели могућности примене апликација и мобилних телефона у науци. Анализом слике сваког чаја ученици ће добити сет података који ће обрадити на наредној радионици, а у сврху добијања чаја са највећим садржајем биоактивних једињења.

Ученици су путем дизајнираног експеримента дошли до „идеалних“ услова за припрему чаја, чиме је испуњен циљ ове прве радионице.

Шаблоны joomla скачать здесь
Шаблоны joomla скачать здесь