Регионални центар Смедерево

Serbian English

Овогодишња манифестација Мај месец математике повезује математику и гејминг. Програмирање, стварање прича, истраживање математике, сарадња, уважавање различитих знања, обрачунавање са предрасудама о математици, најважније су лекције које учимо кроз осмишљавање и играње ових игара. Овогодишња, једанаеста по реду манифестација, под слоганом М3 – ВИШЕ ОД ИГРЕ, почиње 10. маја, у Силосима Београд/Гаиа покрет, а траје до 31. маја. Програм ће се одвијати на више локација у Београду, укључујући Галерију науке и технике САНУ, Силосе Београд, Математичку гимназију и Дорћол плац, али и широм Србије кроз сарадњу наставника основних и средњих школа, као и мрежу научних клубова.

Тема једанаестог Маја месеца математике су математика и гејминг. М3 поставља питање: да ли су игре ипак више од игре? На ово питање, одговори ће се тражити кроз различите формате: интерактивне изложбе, математичко-драмске радионице, експонате, ЕдуГејминг конкурс и предавања.

Програмирање, стварање прича, истраживање математике, сарадња, уважавање различитих знања, обрачунавање са предрасудама о математици, најважније су лекције које учимо кроз осмишљавање и играње ових игара.

Више на линку:
https://elementarium.cpn.rs/u-centru/maj-mesec-matematike-2022/

Пројекат „УПЛИТАЊЕ, ПРЕПЛИТАЊЕ“, 01.12.2021. године, у оквиру Годишњег програма за 2021/2022 годину

pltnjprpltnj nslНаучни клуб Регионалног центра за стручно усавршавање запослених у образовању, Смедерево, организовао је прву радионицу пројекта „УПЛИТАЊЕ, ПРЕПЛИТАЊЕ“,  у оквиру Годишњег програма за 2021/2022 годину.

Аутор пројекта је Слађана Доброта, професор разредне наставе у основној школи „Иво Лола Рибар“ у Скобаљу.

Прва радионица,  у оквиру пројекта „УПЛИТАЊЕ, ПРЕПЛИТАЊЕ“, који се финансира по Јавном позиву Центра за промоцију науке, одржана је у среду, 01.12.2021. године, од 12 до 14 часова.

На радионици је било присутно 5 ученика првог разреда основне школе „Иво Лола Рибар“ у Коларима, учитељица Слађана Доброта, и две маме појединих ученика које су им мало помагале у активностима.

Ученици су се на предавању упознали са механизмима исцртавања мотива, етно шара путем шеме, најпре у систему линија, на квадратној мрежи у папирној форми, пратећи на рачунару задате форме, и водили су рачуна о правилном распореду облика, боја, о симетрији, конкретно о употреби различитих боја и шара из различитих крајева наше земље на конкретним употребним предметима у различитим ситуацијама.

Своје маштовите радове су представили лепљењем на флип-чарт. Такође, на радионици су учили и технику ткања, провлачењем потке кроз разбој и покушали су да креирају своју етно шару користећи разнобојне конце и вуницу, на конкретном употребном предмету, ћилиму.

Они ће након радионице, на друштвеним мрежама моћи да поделе резултате пројекта са хаштагом пројекта и да обавесте и своје пријатеље о овој занимљивој примени народне традиције. Етно мотиви су видљив печат наше народне традиције и културне баштине, и као такве их  треба ставити у жижу јавности с намером да се наша традиција, конкретно, лепота мотива на ћилимима, сачува од заборава.

Овим активностима ученици су испунили  циљ прве радионице.

Остали Регионални центри у Србији