Регионални центар Смедерево

Serbian English

Овогодишња манифестација Мај месец математике повезује математику и гејминг. Програмирање, стварање прича, истраживање математике, сарадња, уважавање различитих знања, обрачунавање са предрасудама о математици, најважније су лекције које учимо кроз осмишљавање и играње ових игара. Овогодишња, једанаеста по реду манифестација, под слоганом М3 – ВИШЕ ОД ИГРЕ, почиње 10. маја, у Силосима Београд/Гаиа покрет, а траје до 31. маја. Програм ће се одвијати на више локација у Београду, укључујући Галерију науке и технике САНУ, Силосе Београд, Математичку гимназију и Дорћол плац, али и широм Србије кроз сарадњу наставника основних и средњих школа, као и мрежу научних клубова.

Тема једанаестог Маја месеца математике су математика и гејминг. М3 поставља питање: да ли су игре ипак више од игре? На ово питање, одговори ће се тражити кроз различите формате: интерактивне изложбе, математичко-драмске радионице, експонате, ЕдуГејминг конкурс и предавања.

Програмирање, стварање прича, истраживање математике, сарадња, уважавање различитих знања, обрачунавање са предрасудама о математици, најважније су лекције које учимо кроз осмишљавање и играње ових игара.

Више на линку:
https://elementarium.cpn.rs/u-centru/maj-mesec-matematike-2022/

Пројекат „КО ЈЕ ЈУРИО ГАГАРИНА“, 02.12.2021. године, у оквиру Јавног позива Центра за промоцију науке, Београд, за 2020/2021 годину

kjjrggrn nslНаучни клуб Регионалног центра за стручно усавршавање запослених у образовању, Смедерево, организовао је завршну радионицу пројекта „КО ЈЕ ЈУРИО ГАГАРИНА“  у оквиру Јавног позива Центра за промоцију науке, Београд, за 2020/2021 годину.

Аутор пројекта је Зорица Маринковић, наставник географије, у основној  школи „Славко Родић“, Бачки Јарак.

Завршна радионица у оквиру пројекта „КО ЈЕ ЈУРИО ГАГАРИНА“, који се финансира по Јавном позиву Центра за промоцију науке, одржана је у четвртак, 02.12.2021. године, од 11 до 13.30 часова.

На радионици је било присутно 30 ученика трећег  разреда основне школе „Димитрије Давидовић“ Смедерево, са учитељицом Невеном Перић.

Ученици су се на почетку радионице упознали са основним појмовима астрономије. Под астрономијом се најчешће подразумевају слике из свемира и праћење летова што даље од Земље. Врло се мало зна колико је човечанство имало користи од развоја свемирске технологије. Ученици су се кроз активности упознали са проналасцима који су првобитно били намењени освајању космоса, а поспешили су развој медицине, пољопривреде, екологије, индустрије, саобраћаја и на развој друштва у целини.

Обновили су знања о равнодневици, дан када ноћ и обданица једнако трају, и научили да разликују пролећну и јесењу  равнодневицу. Пролећна је, углавном, 20. марта и означава почетак пролећа на северној хемисфери, а јесен на јужној. Јесења равнодневица је најчешће 22. септембра и означава почетак јесени на северној, а пролећа на јужној хемисфери. Датум равнодневица може да осцилује један дан у зависности од године. Упознали су се са бенефитима свемирских технологија и истраживањима космоса који су довели до напретка у технологији и природним наукама.

Кроз ову радионицу, ученицима су на научни начин приближене  чињенице да је истраживање космоса или космонаутика интердисциплинарна наука која се базира на сазнању других наука, као што су: физика, аеродинамика, астрономија, математика, хемија, биологија, медицина, електроника и метеорологија.

Остали Регионални центри у Србији