Регионални центар Смедерево

Serbian English

Магија светлости: Истраживање оптичких појава

mgjsvtlst nslПројекат „Магија светлости: Истраживање оптичких појава”, у оквиру Годишњег програма Научног клуба Смедерево 2023/2024 године, подржаног од стране Центра за промоцију науке Београд, одржан је 20.10.2023. године

Две радионице пројекта „Магија светлости: Истраживање оптичких појава”, аутора Миленe Живковић, истраживача - сарадника на ПМФ-у Крагујевцу и Предрага Живковића, професора физике, реализоване су 20.10.2023. године , у којима је учешће узело двадесет девет ученика шестог, седмог и осмог разреда ОШ „Др Јован Цвијић” из Смедерева, осам ученика седмог разреда ОШ „Доситеј Обрадовић“ из Вранова и пет ученика ОШ „Бранислав Нушић“ из Смедерева.

Радионице су почеле истраживањем оптичких појава коришћењем оптичког сета, холограма и калеидоскопа, а затим се прешло и на истраживачки део који се фокусирао на анализу књижевних дела која користе оптику и светлост као метафоре или тематске елементе (пример: светло на крају тунела, магла пред очима).

Да би учење било забавно, направљено је такмичење у прикупљању картица са занимљивостима и на тај начин прошло се градиво из физике и српског језика.

Проучаване су различите оптичке појаве, укључујући преламање светлости кроз сочива и призме, дифракцију, интерференцију и поларизацију светлости. У оквиру овог дела радионице, ученици су користили оптички сет, холограм и калеидоскоп како би створили различите визуелне ефекте и проучили различите оптичке појаве. Активност о оптичким илузијама је била забаван и интерактиван начин да ученици науче о различитим оптичким појавама и принципима светлости. Такође, ученици су научили како око и мозак обрађују светлост и боје. Након свих активности ученици су се забавили уз асоцијације где су проверили своје знање научено на радионици.

Кроз пројекат "Магија светлости: Истраживање оптичких појава", ученици су имали прилику да стекну детаљно знање о оптици и светлу, као и да истраже како се ове теме појављују у књижевности. Овај пројекат им је пружио увид у комплексне везе између науке и уметности.

Овакав вид пројекта може може бити одлична увертира за даљи напредак и укључивање ученика у разне манифестације научног карактера и идеја наставницима да им на креативан начин учине градиво доступнијим.Показало се да ученици најбоље усвајају градиво кроз експерименте.

Остали Регионални центри у Србији