Годишњи програм Научног клуба Смедерево од 01.09.2024. дo 01.09.2025. године
- објављено: уторак, 06. август 2024. 23:32
- аутор: Администратор
Годишњи програм Научног клуба Смедерево садржи 7 пројеката планираних да се реализују у периоду од 01.09.2024. дo 01.09.2025. године. Листа активности Годишњег програма садржи радионице, научне обиласке, научне шетње, научна предавања, експерименте, научне кафее...
Годишњи програм садржи следеће пројекте:
1. Свет сензора: Путовање ка дигиталној иновацији, аутор: Синиша Ћулафић
2. Примена генеративне вештачке интелигенције у процесу образовања, аутор: Драган Вукмировић
3. Појава ерозивних и акумулативних облика речног слива Дунава на територији Града Смедерево, аутор: Виолета Станимировић
4. Обојен свет је лепши, аутор: Слађана Доброта
5. Занимљива механика – форма и кретање, аутор: Александар Јовановић
6. Занимљива мехатроника – креирај, програмирај, покрени, аутор: Александар Јовановић
7. "Мала ноћна музика" за СТЕМ, аутор: Марина Златановић
Опис Програма: Основни циљ Годишњег програма Научног клуба Смедерево је промоција и популаризација науке, као и развијање интересовања и мотивације за учењем, истраживањем и бављењем научним радом. Кроз пројекте који су планирани да се реализују у периоду од 01.09.2024. дo 01.09.2025. године, биће обрађене многобројне теме, почев од иновативних програма дизајнираних да мотивишу и инспиришу младе људе да истражују свет програмирања кроз интерактивне радионице и пројекте, упуштајући се у фасцинантан свет програмирања користећи сензоре на Micro:bit уређајима и mBot роботима.
Примена генеративне вештачке интелигенције у процесу образовања је оријентисана ка практичној примени и интеграцији алата ГВИ, попут ChatGPT-а, Gemini-ја и Copilot-а, у циљу оспособљавања учесника за њихову директну употребу у образовању. Кроз теренски рад и примену топографских карти, уз повезивање са знањем које ученици стичу у оквиру програма природних наука, физикe и географије, са туристичким аспектом, кроз активно учење, повезују се образовање за одрживи развој и истраживачки приступ.
Учесници ће имати прилику да се упознају са појавама ерозивних и акумулативних облика речног слива Дунава на територији Града Смедерева. Схватање суштинског значаја боја, о томе како боје имају вибрације које утичу на нас и моћне аспекте које научници непрестано траже, као што су њихов језик и однос са когнитивним процесима, емоцијама, мотивацијом и енергетским аспектом, објасниће како је обојен свет лепши, да боје стимулишу људска чула и ум, и побуђују радозналост за развијање истраживачких експеримената. Такође, механика је део физике, природне науке која опредељује инжењерско-научни приступ у размишљању. Проучавање структура и кретања је у историји људске цивилизације правило значајне кораке у развоју науке, кроз концепте дизајнирања, израде и анализе структура и разних облика механизама.
Кроз различите активности учесници ће упознати науку, технологију, инжињерство, математику да би кроз практичне задатке бити у прилици да се упознају са значајем симетрије и њеном применом у СТЕМ-у.
Циљеви годишњег програма који се финансира као поткатегорија у оквиру категорије 1 ЈП ЦПН-а:
-Промоција и популаризација науке
-Промоција и популаризација математике међу основцима и средњошколцима
-Развијање математичког мишљења код деце
-Повезивање научних дисциплина (математике, хемије, физике, информатике, економије, историје, етнологије, психологије...)
-Могућности којима повезивање научних дисциплина може допринети
-Очување народне традиције и обичаја доминантних етничких група
-Овладавање техникама доношења одлука које се могу примењивати свакодневно
-Овладавање разноврсним техникама и примена истих на радионицама
-Логичко размишљање и повезивање стеченог знања
-Рад на вербалној и невербалној комуникацији
-Оспособљавање наставника за коришћење бесплатних ресурса
-Упознавање са применом наставних средстава
-Овладавање вештинама креирања нових наставних средстава (Е-књига...)
-Креирање резултата пројеката који могу да послуже као нова наставна средства, популаришући науку
-Развијање тимског и предузетничког духа код ученика
-Развијање компетенција код ученика: компетенција за учење, комуникација,одговорно учешће у демографском друштву, естетске компетенције, предузетничка компетенција, рад са подацима и информацијама, решавање проблема, међусобна сарадња
-Примена теоријских знања у практичном контексту
-Приближавање науке интересовањима сваког ученика са циљем да се ученици интересују за учествовање на реалазацији пројекта и примену науке,не само да је схвате већ и да буду део ње
-Пробудити интресовање учесника за властито континуирано учење, напредовање и научна истраживања
-Препознавање примене нуке у ужем и ширем окружењу; коришћењу добијених информација у раду и свакодневном животу
-Оспособљавање ученика за примену науке током релазиције пројекта
-Оспособљавање ученика за самосталан рад на организовању истраживања
-Упознавање учесника са значајем примене науке
-Ширење научне културе
-Подстицај и развој комуникације између научноистраживачких организација са државном управом и јединицама територијалне управе и локалне самоуправе кроз размену вредности и пракси
-Јaчање ресурса за промоцију науке како би програми били доступнији грађанима
-Промоција и популаризација Научног клуба Смедерево
-Развој различитих програма промоције науке заснованих на научној култури и научној писмености код свих грађана Републике Србије
Циљна група: Ученици основних и средњих школа, студенти, научна заједница, шира јавност, медији, организације цивилног друштва, локална самоуправа